Book Now

Sea Kayak 1: Solid Foundations

Sea Kayak 2: Skills Development

Sea Kayak 3: Fine-Tuning

Sportcamps

Dates

  • KB Camp:11. – 17. August.2024
  • GB Camp: 25. – 31. August 2024

Duration

  • 5 campdays, 6 over-night stays

Price

  • via PluSport

Ratio

  • 1:1-3

Coach

  • Olivia & Dave plus Team

Inclusive Paddle Sports Camps in Collaboration with PluSport

Are you ready for an unforgettable adventure on beautiful lake Brienz?

Join us for a fantastic week of paddling fun, friendship and personal growth, all in partnership with PluSport, Switzerland’s leading organization for sports for individuals with disabilities.

The first week is aimed at paddlers with physical handicaps. We sleep in the barrier-free Hotel Artos in Interlaken and paddle every day in a sea kayak on Lake Brienz. Besides working on our personal paddling technique, we enjoy the fresh air, happy people around us, the sun and the cooling off in the water.

The second week is aimed at people with mental and learning disabilities. In addition to paddling in sea kayaks, other paddling sports equipment such as the canoe, the SUP (Stand Up Paddleboard) or even a self-built raft will be tried out.

If this has piqued your interest, please find the exclusive registration link through PluSport below:

Impressions

Bewertungen

Kajakevent mit behinderten Kindern und Erwachsenen

Der Event war gut geplant und wir wurden freundlich empfangen. Alles war parat und der Umgang war ruhig und freundlich. Die Einrichtungen für die Behinderten sind super und so konnten alle ihre Zeit auf dem Wasser sehr geniessen. War haben diesen tollen Nachmittag bei strahlendem Sonnenschein sehr genossen!

CerebralBern

Kajaken als Behindertensport

Gian Reto, mein behinderter Sohn und ich, durften dank Dave und Olivia, gemeinsam ein unvergessliches Abenteuer auf dem Brienzersee erleben. Zusammen in einem Kajak konnten wir bei herrlichstem Wetter über den Brienzersee gleiten, umgeben von einer traumhaften Bergkulisse. Vielen Dank für die herzliche Betreuung. Wir kommen wieder, können Euch bestens weiterempfehlen und hoffen, dass Euer Projekt Adaptiertes Kajakfahren (www.paddleability.ch), ein voller Erfolg wird. Vielen herzlichen Dank, dass ihr uns dieses Erlebnis ermöglicht habt.

Riccardo G.

Hightide kayak steht für höchsten Spass, höchstes Abenteuer und höchste Qualität!

Bei der “hightide kajak shool” ist für jeden etwas dabei. vom Anfänger bis zum Profis und sogar für Körperbehinderte (Ich bin im Rollstuhl). Mit Dave findet man immer eine Lösung! Es macht unglaublich Spaß und man zahlt kleine Preise für großen Spaß. Ich habe die Kayakschule schon zweimal besucht und es hat mich voll gepaket. Ich werde immer wieder gehen! =)

Peter B.

Directions to Bönigen

Map of bus route and walking route from Tnterlaken Ost to Hightide Kayak School

On foot

> Walk from the railway station “Interlaken Ost” to the ships
> Turn right, follow the lakeside path (approx. 35 minutes)
> Walk past the campsite to the Strandbad Bönigen

By car

> car park directly in front of the Strandbad
> Coordinates >> 46°41’24.8″N 7°53’42.7″E

Public Transport

> Train to Interlaken Ost SBB
> Bus 103 Interlaken Ost to Bönigen See
> direction Iseltwald
> always :05 & :35 minutes after the hour
> Journey time approx. 5-10 min.
> timetable sbb.ch/fahrplan.html
> walk for approx. 3 minutes along the lake